HOOFDPAGINA      

zondag 8 december 2013

Een open brief aan Bram Moszkowicz en John de Mol

Geachte heren Moszkowicz en De Mol,

In mijn beleving bent u beiden gekleineerd en afgezeken door het oranje-kamp. 
Een levenslang royement voor de top-advocaat van Nederland en een baantje als juridisch adviseur is een publiekelijke vernedering tot op het bot wat mij betreft. 
Het echec met Talpa en nu de problemen met SBS, vind ik wel héél merkwaardig voor iemand die de meest succesvolle programma's van Nederland verzint en maakt. 
U beide hebt de kracht, de ervaring en het geld om de Republiek Nederland mede te vestigen en te besturen. Of u de motivatie hebt kan ik tot dusver slechts beredeneren en hopen. 

Een glamour advocaat die alle aandacht naar zich toe trok, zelfs  in de periferie van de showbizz en die aandacht dus wegtrok bij Oranje, daar kon Van Oranje Nassau niet mee van doen hebben. De Republiek Nederland natuurlijk wel, die heeft dat zelfs nodig.

De achtergronden van het echec met Talpa en nu de moeilijkheden met SBS zijn wat moeilijker te bewijzen, maar dat iemand met veel geld, een eigen zender en het bestaan van een republikeinse partij in het land, een bedreiging vormt voor het oranje-koninkrijk is evident.

U beide hebt problemen binnen en in mijn visie mèt het zittende Van Oranje Nassau-regime. Wij van de Republiek hebben juist mannen als u beide nodig om president, minister-president en minister te worden.
Politieke ervaring hebt u weliswaar niet, maar dat heeft in Nederland niemand met de Republiek Nederland en een President. 
De Republikeinse Moderne Partij heeft natuurlijk wel al de kennis en ervaring nodig voor de verandering naar de Republiek.

Is er inderdaad een motivatie voor de Republiek bij u, zo ik die nu veronderstel, zou ik daar graag een gesprek met u over hebben.


Vr. gr.,
Ben Van Herwijnen
voorzitter van de Republikeinse Moderne Partij
t. 073-5997253 m. 06-18878673 e. info@republikeinen.org



1 opmerking:

Mordanicus zei

Een groot aantal van de grootste presidenten en minister-presidenten uit de wereldgeschiedenis waren mensen zonder enige politieke ervaring. Belangrijker is dat men een talent heeft voor leiderschap, en visie heeft.

Een reactie posten